Sunny Furniture Logo
Мебели СЪНИ
Назад

Личното офис пространство – незаменим комфорт на работното място

Публикувано на 13-03-2017 в 16:17 ч.

Отворените офис пространства са предпочитаният модел на устройство и доминират в проектирането на бизнес сгради вече повече от век. Франк Лойд Райт проектира и открива Larkin Administration Building в Ню Йорк през 1906 година именно като фабрика с отворено офис пространство, нещо невиждано до тогава. Този подход на проектиране и подредба на офис бюра в редици в отворено помещение, заобиколено от затворените офиси на началниците, е преобразувано през 60-те години в Европа в така наречения Burolandschaft. На пръв поглед хаотично разпръснатите бюра в отвореното помещение на Burolandschaft всъщност са подредени по бизнес интереси.

Като цяло, популярността на отворения тип офис пространства се разраства с увеличаването на заетостта в административната сфера, но недостатъците на този тип работни места стават все по–ясно видими през последните години. Неоспорим факт е, че създават по-шумна работна среда, в която мното често хората комуникират помежду си, но не по бизнес въпроси, и така често се разсейват от текущите си професионални задължения, а по този начин продуктивността намалява значително. Дори малко разсейване от текущата дейност може да накара служителя да загуби концентрация за 20 минути. За голяма част от хората, работещи в отворен офис, най–големият проблем е шумът. Професори от университета в Сидни са открили, че близо 50% от хората, които работят в открито офис помещение, и близо 60% от хората на модулно рабoтно място са недоволни от нивото и интензитета на шума. За сравнение, само 16% от хората с личен офис изразяват същото становище.

От чисто техническа гледна точка е трудно да се коригира температурата и светлината в отворените офиси, така че да е подходяща за всеки, а психологически човек се чувства просто като едно „винтче в машината“.  Освен това отворените офис пространства са свързани с по-ниско качество на въздуха и разпространението на повече болести, което отново влияе негативно на продуктивността.

Проучвания констатират, че фирми, които са се помещавали в отворени офис пространства и са се върнали към традиционния офис, преоткриват колко важна е концентрацията за работоспособността, креативноста и комфорта на служителя. Качеството и количеството свършена работа в личен кабинет е в пъти повече, отколкото в отворен офис, и служителите не е нужно да довършват работата си вкъщи. Най-добре се върши работа, когато човек е максимално концентриран и фокусиран върху своите задължения.

Разбира се, служителите трябва да обменят идеи и да общуват, но балансът е важен и специално подбрани срещи, на които да се обсъждат работни въпроси и теми, са необходимост. Продуктивността, успехът и просперитетът на фирмата и служителите са от съществено значение, а работната среда е тази, която ги обуславя. Традиционната офис сграда, която предлага лични кабинети, се е доказала като заслужаваща доверие и носеща добри резултати.

Екипът на Мебели СЪНИ

Още публикации

Да поканим природата в офиса - картина от изцяло естествени материали

Поканете природата у дома или в ...

През юли всички кашпи са с 15% намаление!

През този месец предлагаме всички кашпи с -15%. Намалението важи както за комплекти, така и за единични бройки....

Картини от скандинавски полярен мъх в шоурум МЕБЕЛИ СЪНИ

Селекция от 3D Арт картини от истински скандинавски мъх са изложени в шоурума ни на бул. Андрей Ляпчев блок 261В....

Виж всички статии »
Харесайте ни във Фейсбук!
Всички промоционални стоки можете да откриете тук.